Friday, August 21, 2009

FAEDAH MEMINUM AIR BERALKALI

Hasil tulisan ini adalah rujukan dan kajian penulis semata mata sebagai satu usaha untuk menambah ilmu dan pengetahuan tentang fungsi air alkali dalam kehidupan.

Membaca adalah jambatan ilmu. Saya sebagai guru, setiap hari menekankan tentang pentingnya membaca kepada anak-anak murid saya. Raga bahan bacaan pasti akan saya sediakan untuk anak-anak murid saya.

Hanya dengan menekan apa sahaja perkataan atau frasa yang berlegar-legar dalam kepala kita, internet akan membentangkan seluas lautan ilmu. pilih sahaja bahasa-bahasa yang kita fahami. Pasti jawapan kepada semua persoalan akan tersedia!

Pertemuan saya dengan satu jenama sistem penapisa air, banyak membuat jari dan mata ini mencari-cari maklumat. Hari ini hanya dengan menekan frasa " air alkali" ini yang telah saya temui:

dari www.energiseforlife.com. menyatakan bahawa.
" water is widely accepted as one of the most important considerations when creating a healthy lifestyle"

Apakah air alkali menurut laman ini?

"alkaline water helps to neutralise acids and remove toxin from the body-it is a great cleanser and help to detoxify our system."

Kajian ini ditulis sekitar tahun 2006, iaitu 3 tahun kebelakang kita. Masyarakat asia terutama masyarakat Malaysia masih agak lewat dalam memperkatakan isu air. Hasilnya , kita menjadi mangsa ujian dan lambakan teknologi-teknologi lama tentang air. Haruskah kita menunggu? tidak bolehkah kita berubah? Tentu ramai yang sudah terlalu lama dimasukkan info tentang kebaikan air reverse osmosis,air mineral . Bacalah dan kajilah, KERANA, BUKAN TEKNOLOGI SAHAJA SEMAKIN CANGGIH ..TETAPI BEGITU JUGA DENGAN PENYAKIT!

Kenapa kita perlu bertukar kepada air beralkali.? Penat rasanya mulut ini jika setiap hari saya membujuk anda untuk bertukar kepada gaya hidup beralkali.

pH air yang terbaik adalah di antara 8 dan 9 .
" In order to hydrate your body optimally you need to drink water that is alkaline and mineral rich.Alkaline water helps to neutralise acids and remove toxin from the body. Alkaline water also acts as a conductor of electrochemichal activity from cell to cell. Ideally. water should have a pH between 8 and 9, and you should be drinking 3-4 litres of it daily.

Diharapakan info ini dapat menambah ilmu kita tentang pentingny air yang berkualiti untuk tubuh kita. Tambahan pula, pada bulan puasa ini, kita perlu mengambil air yang paling baik dan manfaat untuk tubuh.

" our bodies are 70 % water and our blood is 94% of water". (searchwrap.com)

No comments: