Friday, November 13, 2009

sedih perasaa

sebentar tadi ada rasa sedih menamu.
Kuundang ke pondok usang perasaan.

"jemputlah masuk ke pondok hati hamba.
akan hamba hidangkan sejug air mata sebagai teman mata bertentang mata."

Perasaan sedih mengangguk mesra.
Sedih sudah lama menjadi karib dengan album deritaku.
Sambil menunggu air yang akan kuhidangkan,
Rasa sedih bangun lalu menatap foto-foto perasaanku.

Air tersedia... aku hanya mampu tersenyum pada tamuku itu.

" 3 tahun lepas kita jadi teman.
Kau menenamiku tiap saat.
Malam sunyi,
Bila hati sepi,
bila sebak menyelak kelopak mata.

Rasa sepi, kau masij seperti dulu.. tersenyum bila setiap kali hadir.
hari ini akan kuceritakan padamu... aku sepi dan amat sepi.
Ada masa aku kecewa kerana sepi ini tidak pernah mahu pergi.
Dan bila aku teramat kecewa.. rasanya aku mahu heret sepi ini mati bersamaku!

Sepi masih tersenyum padaku...'
'Tuhan kasih padamu...
Aku juga mahu pergi...tapi aku tak mampu...
Senyumlah dan terus senyum...

Aku dan rasa sepi memenuhkan gelas air mata yang telah kuhidangkan.


Kamalia
10.35 malam
Sunway
13 N0v 09

No comments: