Thursday, May 20, 2010

Merindui Kerinduan

Ribut kecil lewat petang tadi mendodoikan perasaan ini,
Hati jadi sayu, namamu aku seru dalam kelu,
Rindu menjadi kerinduan, merindukan perindu yang ditinggalkan.
Ribut kecil ini membawa khabar perasaanmu,
Pesanan di angin lalu itu aku jawab.

Maafkan aku, aku juga merindu,
Berayun-ayun perasaan ini mengingatimu,
Maafkan aku..aku hanya mampu mendoakan kebahagiaan,
senyuman yang kau berikan cukup memberi kekuatan,
Perpisahan sudah jadi kenyataan, jika diberi pilihan,..aku akan lebih sayangkan persahabatan.

Perasaan merindu ini adalah kerinduan,
Perasaan ini adalah perasaan, hanya perasaan,
Pepohon yang ditiup ribut kecil aku menghanyutkan perasaanku,
Dedaun itu menyegarkan ingatanku.
Tertunduk menahan sebak yang bertamu,
Aku akan kuat bertahan demi bahagaiamu,
Biar laut perasaan ini penuh dengan debar sebak merindu,
aku suka ia begitu.

Kerinduan ini mendewasakan perasaan,aku akan terus merindu dan akan kulaungkan pada angin lalu, aku rindu. kerinduan ini akan terus merindu.

Kamalia. 8.11. 20 Mei 2010. sunway

No comments: